Min Familj & Jag

mys lek bus med min famil 👩‍❤️‍💋‍👨👱‍♀️2006👱‍♂️2009👱‍♂️2015 En blogg från verkliga livet 😁

Varför

Isabell Permalink0
Har stått mycket och jag har läst mycket om det här med att skaffa barn för att lämna dem på dagis.. att i Stockholm får föräldralediga lämna barnen på heltid på dagis, heltid för barnen blir ibte 40 timmar som en vanlig atbetsvecka är utan ofta mellan 40 och 50 timmar.. MIN FRÅGA ÄR VARFÖR?? Varför vill man det?!?! Vill man skaffa syskon o barn för låmna bort dem? Ja självklart ska man lämna när man arbetar o pluggar o vill man lämna lite därimellan men alvarligt carför skaffar man barn om man ska ha dem mer på dagis en hemmA? När man själv är hrmma?? Ja önddkatr att jag kunde vara hemmafru och aldrig ha dem på dagis/fritids!! Nu anser många att de e elakt o ha dem hemma att dem måste få de sociala på dagis att dem måste lära dem saker osv osv osv hört o läst alla möjluga andledningar.. men för mig är det varför??? Mina barn får socialt genom att träffa kompisar barn, vara med mig på öppnaförskolan, vara ute i lekparken ja lär dem saker .. nu ågår mina barn på dagis skola fritids för tuvär säger ekonomin nej till att ja ska vara hemma helt men vi har valt att ja bara arbetar 70% för just få 1 dag extra i veckan ledigt . Ja har varierande tider och danne jobvar skift vilket gör att varannan vecka kan han lämna lite senare o varannan kan han hänta tidigt o att enbart 1dag varannan vecka står dem till kl 18 men gar aldrig häntat dem då utan vrukar komma ifrån så ja kan hämta kl 17.. o sen har dem allt från 14 till 16.15 tider .. jag pinas när jag ibte är med dem .. men dem trivs på dagis och fritids minsta älskar att komma till dagis! Men han älskar att vara hemma , på öppna förskolan ute o leka osv med oss minst mer... jag är inte perfekt mina barn är ibte perfekta dem slås o tjafsar o så som alla andra jag kan bli trött känna att jag vill fly osv... men jag skulle aldrig ens tänka tabken på att lämna dem på lediga dagar hämta dem senare en vad som behövs osv.. förstår mig ibte på dessa nya regler och ja hoppas verkligen inte dessa regler kommer att komma hit!! Jobbar juh själv på dagis och jag ser de är inte alltid bäst för barnen att vara där hela dagarna.... Alla är olika jag vet men ibland funderar ja på varför man skaffar barn! Nog om detta... Dagarna rullar på snart är de vår!! Wohooo En inbokad läkartid har ja då ja snart inte vet vart ja ska ta vägen!! Ont o trött är ja gämt. Men period vis får ja ondare och nu har ja haft en sådan period mycket längre en vad ja brukar samt så har ja vart helt slut är så trött!! Nu ger ja upp nu blir de läkare o se vad kan ja göra!!! Gahhhhhh..... Nu ska ja bädda ner mig i sängen ...
Till top