Min Familj & Jag

mys lek bus med min famil 👩‍❤️‍💋‍👨👱‍♀️2006👱‍♂️2009👱‍♂️2015 En blogg från verkliga livet 😁

Första ..

Isabell Permalink0
Första dagis dagen idag!! 
Adrian var jätte glad de va inskolnings samtal så alla andra barnen var ute så han jag o fröken Ann hade hela avdelningen för oss själva;) Adrian lekte runt och va lycklig. han tog kontakt med Ann själ och som vanligt ingen blyg och super glad. Och enu mer glad när han fick äta banan oxå ;) 
Jag vet att de kommer gå bra för honom  och det är fantastiska fröknar som jag har 2 av 3 sett redan när dem jobbade på dagiset där Issa gick när hon va liten,och 3e fröken har ja bara hört bra av och de ja hunnit se henne verkar fantastisk de känns tryggt att lämna han där såsmåning om!!
MEN de jag tycker är jobbigt det jag mår dåligt över var juh att denna gång skulle ja inte behöva tänka .. jag skulle ha han hemma lite extra va inte allst beredd på att bara poff så ska han börja.. så massa skit med jobbet..
jag har fast anställning jag skulle inte behöva tänka...  JA risken finns att nån som läser o skvallrar vad ja skriver till jobbet men då kanske dem förstår och kanske kanske kan börja tänka nån gång och de är juh faktiskt sant de jag säger!!! 
MEN  så här är de ... först skulle ja arbeta januari eller februari igen men eftersom dagisplats kom tidigare en beräknat tänkte ja att ja kan juh börja arbeta tidigare en jag planerade från början men gå ner till 50-60% iaf till efter jul..
så ringer 2 månader innan (som man ska göra för att ha rätt till att komma tillbaka) men då helt plötsligt att få höra att ja inte får komma från nästa år!! Gahh va vadå ?!?!,! ja har juh rätt i detta o allt blir väldigt jobbigt .. tänkte kör hur ska man göra nu ?? Plugga ?? Söka annat ?? Ja de måste ja juh för ja måste juh jobba i år för att pengarna ska komma in .. börjar söka hejvilt i panik tills ja inser att NEJ DETTA ÄR INTE RÄTT!!
Ringer  o rådfråga med facket och kollar inbillar jag mig eller ska de va så här ?? Nej nej och nej och efter prata med de så kontaktar ja arbetet o förklarar vad ja har rätt till.. så då vart de 1 november börjar ja arbeta igen !! Men till 60 procent till att börja med.... mailar om att ja behöver mina tider för de e höstlov när ja börjar så barnen ska in med schema .. får tiderna..... ledig måndag o fredag (innan va ja ledig fredag) .. tisdag 9-17.30... onsdag 7.30- 16.. tor: 7.30-16... ja inga öppningar eller tidiga tider .. o ja jag e ledig 2 dagar i veckan men de betyder iaf inte att man inte vill ha tidig dag nån av arbetsdagarna ..
men men nu är de såhär o danne kan hämta tidigt varannan vecka iaf .. OCH som sagt ledig måndag o fredag enda fram till nästa år minst !! Och det är skönt iaf !! Och med detta .. har arbetat på samma ställe sen 2004/2005 nån gång fram o tillbaka o Alltid ställt upp !! Alltid..
Jag har besökt dem flera gånger under mammaledig het ...  men  ska de va så här.. ska ja behöva må så som ja fått gjort ... ja då tänker jag inte heller ställa upp mera så är det !!! Nu är de slut med snälla Mickan... nu får de räcka.. jag tänkte gå till arbetet.. arbeta mina tider.. kommer vara trevlig... kommer göra mina arbetsuppgifter.. sen gå hem .. 
 
Sen ska ja njuta av mina barn och min familj.. nu har ja lagt förmycket energi på saker jag inte orkar!!  Nu har ja skrivit av mig  nu vet ni hur de ligger till!! Nu tänker jag ta hand om barnen o njuta av de bra sakerna!
 
 
Till top