Min Familj & Jag

mys lek bus med min famil 👩‍❤️‍💋‍👨👱‍♀️2006👱‍♂️2009👱‍♂️2015 En blogg från verkliga livet 😁

Vegan

Isabell Permalink0
Jasmina tvinga oss att se en serie på netflix!!
Efter denna serie fick man tänka till lite.. kött ägg mejeriprodukter kyckling kan va farligt på många sett .. vi bestämnde oss för att prova vegansk kost!! Alltså vi kommer inte vara 100% veganer men vi iaf i 2 veckor ska prova så gott vi kan med sådan mat/dryck! Ex dricka ren eganmbölk kan ja ej så dricker vanlig men mycke mer sällan.. i kaffe därimot har ja kaffe havremjölk o de e godare° all mat o så andvänzer vi vegansk gräde osv ... barnen gillar de mesta hitils!! O sedN i lördags eller söndags har ja rasat 1 kg;) Folk säger att blandannat inte finns protein i annat en ex kött/ägg.. FEL!!
Se serien!!! Innan ni yttrar er.. Jag sägger inte att allt är just såhär.. jag säger att forskarna säger!! Jag säger inte att jag är hrl vegan.. jag säger vi provar en annan bättre kost.. Cigg är farligt ja jag vet.. man säger att du alla får canser som röker utan man säger risken ökar!! Samma med kött osv.. man säger inte att du får ex canser av kött man säger att risken ökar.. Här är svaren på varför vi äter mer vegansk mat iaf!:)) o de är väldigt gott måste jag säga!! Hade inte lika bra förväntningar innan ja prova.. En kalsium lista
http://www.lakareforframtiden.se/nya-ron/vaxtbaserad-kost-minskar-risk-for-hjartkarlsjukdom/ Dett är sådant jag fått höra och läst och sett mig till.,men jag har ingen aning om detta är så velt eller inte! Jag går på detta och provar mig fram då jag läst att detta kan hjälpa minna smärtor osv... ensålänhe har de inte tagit bort nån av dem men provar iaf.
Till top